Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Karma.

I když bych to nazval soubojem západních a východních cenzur. Bohužel.

1 0
možnosti
Foto

Diky, moje prvni Karma. Moc si toho vážím.

0 0
možnosti

Díky, to jsem ani nevěděl. Jen bych podotkl, že režisérka natočila film podle knihy, kterou napsala Američanka. Zajímavé je snad, že si vybrala právě tuto knihu o americké chudině...A k Číně: povedla se jim kvadratura kruhu - transformovali komunistickou diktaturu na komunistickou kapitalistickou diktaturu- Mají vše pod kontrolou. Je to stará kultura poučená konfucionismem, taoismem i buddhismem. Ten komunismus tam nemusí vládnout navždy, ale s nějaký nacionalistickým státem tu počítat můžeme na dlouho-

1 0
možnosti
Foto

Díky za hezký komentář. A omluva za pozdní odpověď. Jsem tu nová, a tak se tu teprve rozkoukávám.

Máte pravdu, film je natočen podle stejnojmenné knihy americké novinářky Jessicy Bruder z roku 2017. Ta několik měsíců mezi nomády žila. Zřejmě i proto film působí velmi autenticky. Ted se Vám k něčemu přiznám. Já jsem se vlastně o tomto filmu dozvěděla až poté, co se Chloe Zhao dostala v Číně do problémů a proběhlo to médii. A pak jsem jednou šla kolem kina v centru Hongkongu a viděla jsem, že tam Nomadland dávají. To mě překvapilo, a hned jsem si koupila lístek na další den na ranní promítání. Teprve po jeho shlédnutí jsem si o něm načetla všechno dostupné a podívala se na YouTube na několik rozhovorů s Chloe Zhao i s Jessicou Bruder. Chloe Zhao na mě udělala velký dojem tím, jak je úplně normální, neafektovaná, autentická, jak nehlásá žádný politický názor, nikomu nic nevnucuje a snaží se pouze zachytit realitu tak, jak ji vidí jako cizinka v USA. Myslím si, že o ní ještě uslyšíme. Jo a podle toho, co jsem zjišťovala, tak i její dřívější filmy jsou velmi zajímavé.

0 0
možnosti

Oskar je cenzura sám o sobě. A jeho sledovanost ze záhadných důvodů letos prudce pokesla.

2 0
možnosti
  • Počet článků 31
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 523x
Více než 25 let jsem doma v Hongkongu. Píšu o životě tady z pohledu Češky v bývalé britské kolonii pod čínskou správou. A též o cestách i necestách po Asii a okolí.

Postřehy a obrázky z každodenního života na Facebooku na stránce "Byl jednou jeden přístav" @pristavHongKong

Seznam rubrik